Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара
Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара
Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара вызначаны Палажэннем "Аб парадку атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара" зацверджанага Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22.08.2017 г. № 637.
Унікальны ідэнтыфікатар - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет, у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах устаноўлена такая форма іх ажыццяўлення.
Унікальны ідэнтыфікатар дазваляе ўвайсці ў персанальны электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг і здзейсніць:
- падачу (водгук) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур;
- атрыманне адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях);
- падачу (водгук) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.
Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно" мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.
Унікальны ідэнтыфікатар уключае ў сябе лагін (імя ўліковага запісу грамадзяніна ў ААІС) і пароль.
Ужыванне ўнікальнага ідэнтыфікатара дазваляе грамадзяніну атрымаць доступ у асабісты электронны кабінет.
Асабісты электронны кабінет фарміруецца ў аўтаматычным рэжыме адначасова з атрыманнем грамадзянінам унікальнага ідэнтыфікатара.
Грамадзянін мае права самастойна змяніць першасны пароль, а таксама ў далейшым фармаваць новы пароль неабмежаваную колькасць разоў.
Изменение первичного пароля и формирование нового осуществляются при авторизации в личном электронном кабинете.
Адзнака аб атрыманні паведамлення сведчыць подпіс грамадзяніна.
У выдачы грамадзяніну ўнікальнага ідэнтыфікатара адмаўляецца ў выпадках:
- непрадстаўлення дакумента, які засведчвае асобу, і (або) нязгоды на правядзенне зверкі звестак, указаных грамадзянінам пры падачы заявы аб выдачы унікальнага ідэнтыфікатара, у парадку, вызначаным гэтым Палажэннем;
- прадастаўлення несапраўднага дакумента, які сведчыць асобу;
- наяўнасці унікальнага ідэнтыфікатара;
- выяўлення факта неадпаведнасці звестак аб грамадзяніне і дакуменце, які сведчыць асобу, пры правядзенні зверкі згодна з пунктам 7 гэтага Палажэння.
Грамадзянін мае права адмовіцца ад выкарыстання ўнікальнага ідэнтыфікатара пасродкам падачы адпаведнай пісьмовай заявы ў службу выдачы і прад'яўленні дакумента, які сведчыць асобу.
Адмова грамадзяніна ад выкарыстання ўнікальнага ідэнтыфікатара вядзе да спынення магчымасці ажыццяўлення праз асабісты электронны кабінет адміністрацыйных працэдур у электроннай форме з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара ў якасці спосабу доступу да адзінага партала. Пры гэтым работнік службы выдачы ініцыюе блакіроўку доступу да асабістага электроннага кабінета з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара.